بهترین سن و زمان مناسب برای عمل جراحی زیبایی بینی

s1

ناحیه بینی یکی از مهم‌ترین اجزای تاثیرگذار در ناحیه صورت است که به همین دلیل، حتی ایجاد تغییرات سطحی در این ناحیه از بدن نیز می‌تواند تاثیر مثبت بر شرایط کلی صورت فرد داشته باشد. به این ترتیب با استفاده از این جراحی نه تنها در ظاهر یا اندازه بینی تغییر ایجاد می‌شود، بلکه ویژگی‌های کلی ناحیه صورت فرد نیز اصلاح خواهد شد. با توجه به اینکه ویژگی‌های ظاهری برای نوجوانان از اهمیت زیاد برخوردار است، در بسیاری از موارد این افراد علاقه‌مند به استفاده از جراحی زیبایی بینی هستند.

در صورتی که به دنبال انجام عمل جراحی زیبایی بینی در سنین نوجوانی هستید، مهم است که از سن مناسب برای این عمل جراحی آگاه باشید. دکتر سماواتی فرد با بررسی شرایط فرد درباره زمان مناسب برای این جراحی اطلاعات لازم را در اختیار بیماران قرار می‌دهد. به این ترتیب دکتر سماواتی فرد حداکثر تلاش خود را برای دستیابی به نتایج مورد نظر بیمار انجام داده و از تامین رضایت بیمار مطمئن می‌شود. به همین خاطر قبل از شروع درمان، وضعیت ظاهری بیمار از طریق نرم‌افزارهای دیجیتالی بررسی شده و نتایج مورد انتظار درمان با بیمار کنترل می‌شود.

رینوپلاستی


جهت بزرگنمایی کلیک کنید

عمل جراحی رینوپلاستی برای تغییر شکل بینی یا اصلاح ساختار و عملکرد آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این عمل جراحی را می‌توان به عنوان یک عمل جراحی زیبایی برای بهبود ظاهر بینی، یا یک روش درمانی برای بهبود عملکرد بینی، یا ترکیبی از این دو مورد در نظر گرفت.

بهترین سن برای عمل جراحی رینوپلاستی


ریکاوری کامل پس از عمل جراحی رینوپلاستی به 12 ماه زمان نیاز دارد، هر چند نتایج حاصل از آن بلافاصله با گذشت 2 تا 3 هفته از درمان و با از بین رفتن ورم و کبودی ایجاد شده قابل مشاهده خواهد بود. به هر حال، انتخاب سن عمل بینی می‌تواند نقش موثر در نتایج آن داشته باشد.

در اکثر موارد، نوجوانان و افراد جوان در سنین بین 16 تا 45 سالگی از این عمل جراحی برای بهبود ظاهر بینی خود استفاده می‌کنند. بیماران مسن‌تر (بالاتر از 45 سال) نیز می‌توانند از این درمان به همراه سایر روش‌های درمان زیبایی برای کمک به ایجاد ظاهر مناسب و زیبا در ارتباط با ظاهر بینی خود استفاده نمایند. توجه داشته باشید عمل جراحی رینوپلاستی برای اهداف درمانی یا بهبود سیستم تنفسی یک روش درمان زیبایی در نظر گرفته نمی‌شود و به همین خاطر می‌توان از این درمان برای افراد در سنین کمتر از 18 سال نیز استفاده کرد.

هدف از عمل جراحی بینی در بین گروه‌های سنی مختلف


افراد نوجوان (16 تا 18 سال)

نوجوانان از عمل جراحی بینی برای تغییر در ظاهر خود استفاده می‌کند. این عکس‌العمل می‌تواند در نتیجه عوامل مختلف همچون حس برتری جویی یا عدم اعتقاد به نفس در نوجوانان مشاهده گردد. به این ترتیب گاهی اوقات بهتر است قبل از عمل جراحی بینی وضعیت روحی این نوجوانان و شرایط زندگی آن‌ها توسط پزشک مورد بررسی قرار گیرد.

هدف اصلی از عمل‌های جراحی انجام شده بر روی بینی افراد نوجوان اصلاح مشکلات ذاتی در ناحیه بینی همچون بینی استخوانی، افتادگی نوک بینی، و اصلاح انحراف یا سایز بینی است. هنگامی که فرد به دنبال انجام عمل جراحی بینی باشد، نوجوان و والدین وی لازم است با پزشک و جراح زیبایی قبل از تصمیم‌گیری درباره آن صحبت و مشورت نمایند. در حقیقت سن مناسب برای این عمل جراحی پس از رسیدن فرد به دوره بلوغ می‌باشد. این شرایط به معنی این است که ناحیه صورت فرد می‌بایست به‌طور کامل رشد کرده باشد تا به این ترتیب نتایج جراحی بینی به خاطر شرایط رشد فرد تحت تاثیر قرار نگیرد.

در واقع هنگامی که عمل جراحی بینی قبل از رسیدن فرد به سنین بلوغ انجام شود، خطر ایجاد تغییرات بعدی در بافت بینی پس از جراحی افزایش پیدا کرده و به این ترتیب ممکن است لازم شود در آینده بر روی بیمار عمل جراحی ثانویه انجام شود.

علاوه بر این مهم است که توجه داشته باشیم سن ایده آل برای این عمل جراحی می‌بایست پس از دوره بلوغ فکری و احساسی فرد باشد. در حقیقت جراحی بینی یک درمان دارای نتایج دائمی است که بازگشت نتایج آن به حالت اولیه پس از جراحی امکان‌پذیر نمی‌باشد. به این ترتیب بیمار می‌بایست به شرایطی رسیده باشد که پذیرش تبعات تصمیم خود را داشته باشد. در این حالت تعیین رسیدن فرد به سن بلوغ فکری و احساسی به تشخیص پزشک بستگی دارد. در بسیاری از مواقع ممکن است پزشک برای بررسی این شرایط از تست‌های روانشناسی استفاده کند.

افراد جوان

افراد جوان با توجه به اینکه به بلوغ فیزیکی رسیده‌اند، در بسیاری از مواقع می‌توانند از عمل جراحی بینی برای دستیابی به اهداف مورد نظر خود استفاده کنند. علاوه بر این پزشک ممکن است برای بیمار از تست‌های روانشناسی استفاده کند تا به این ترتیب مطمئن شود بیمار از نظر روحی برای درمان آماده است. به این ترتیب می‌توان مطمئن شد تصمیم برای استفاده از این درمان تحت تاثیر فشار اعضای خانواده، دوستان یا شریک زندگی گرفته نشده است.

افراد میان‌سال

افراد میانسالی که به دنبال ایجاد تغییر در ظاهر خود از طریق عمل جراحی بینی هستند، امروزه می‌توانند از این عمل جراحی برای دستیابی به اهداف خود استفاده کنند. با توجه به اینکه افراد میان‌سال از نظر فیزیکی به بلوغ رسیده‌اند، در محدوده سنی مناسب برای این عمل جراحی قرار دارند. در اکثر موارد افراد میانسالی که از عمل جراحی رینوپلاستی استفاده می‌کنند، پس از مشاهده نتایج آن آرزو می‌کنند این عمل جراحی را زودتر انجام داده بودند.

توجه


در صورتی که شما در سنین نوجوانی قرار داشته و بینی شما دچار مشکلات ساختاری بوده و این مشکلات بر سیستم تنفس، تکلم و بلع غذای شما تاثیر گذاشته، لازم است در ارتباط با عمل جراحی رینوپلاستی با والدین، معلمان و مشاوران خود صحبت و مشورت نمایید.

بهترین زمان برای عمل جراحی رینوپلاستی


اکثر والدین این سوال را در طول جلسات مشاوره رینوپلاستی مطرح می‌کنند که چه زمان بهترین موقع برای این درمان است. به هر حال پاسخ به این سوال به ویژگی‌های خاص فرد بستگی داشته و یک زمان برای یک نفر با زمان مناسب برای سایر افراد فرق دارد. علاوه بر این معمولاً ازدحام کاری متخصصان رینوپلاستی در طول فصل پاییز، اواخر زمستان و اوایل بهار بیشتر از سایر مواقع سال است.

پس از عمل جراحی بینی، زمان لازم برای ریکاوری معمولاً تا سه هفته ادامه پیدا می‌کند، اما مشاهده نتایج کامل این درمان ممکن است گاهی اوقات به یک سال زمان نیاز داشته باشد. به همین خاطر معمولاً به افراد توصیه می‌شود زمانی این عمل جراحی را انجام دهند که مدت زمان کافی برای استراحت کردن و گذراندن زمان لازم برای ریکاوری در اختیار داشته باشند.